رواية جحيمي الفصل الرابع


 رواية جحيمي

الفصل الرابع



ذهبت منه إلى الكافتيريا .جلست على فى أحد الأماكن ثم أتت إليها فتاه .

شهد ..ازيك حضرتك جديده هنا صح .

منه ..اه جديده أول يوم ليا هنا.

شهد ..اتشرفت بحضرتك وكمان اتشرفت

 بطالبه ممتازه زيك كدا.تسمحى نكون اصدقاء 

منه بتواضع.دا من زوقك طبعا نكون اصدقاء .

فجاه دخل الكافتيريا كل من أحمد وهند .وجلسو

 يتحدثون ويضحكون وحولهم الكثير من الشباب ...

شهد..شايفه دول بقا يا منه حاولى متخطلتيش بيهم خالص لان دول فى قمه الغرور والتكبر وبيعاملو الأشخاص كأنهم لعبه فى أيديهم.



منه بسخره.ولا يهمنى أخطلت بناس زيهم انا جايه ادرس وبس مليش دخل بيهم.

شهد ..كدا كويس .

انتهى اليوم وعادت منه إلى منزلها .

عند محمد .ذهب وجلس فى الكافتيريا وانتهت المحاضره .وتعرف على شاب يدعى محمود واصبحوا اصدقاء وأخذ منه المحاضره وغادر إلى المنزل .



وكذلك منى .واحمد عادو إلى المنزل.

عند منه..

منه ..يا بااااباااا فينك انا جيت .

الاب ..اهلا يا قلب بابا يلا غيرى وتعالى حضرت الاكل .

منه بحب ..سامحنى يا بابا من ساعت ما ماما اتوفت وانت ال بتعمل الاكل سامحنى .وكمان اخدت معاش مبكر وسبت شغلك بسببنا .



الاب بحب ..يا بنتى هو انا ليا اغلى منكو وكمان متقلقيش دا انا بقيت شيف شاطر قوى واتعرفت على كل سكان العماره واى حد يحتاج وصفه بيجيلى .



منه ..يعنى بقيت الشيف شربيني ههههههه 

وفجاه جه محمد.بتضحكوو على ايه .

منه ..رحب معايا بالشيف بابا الشربينى .

محمد بضحك ..فعلا بابا احلى شيف مش زيك بتدخلى المطبخ تحرقى الاكل.


الاب بضحك..باااس يلا ادخلوا غيروا وتعالو يلا علشان تاكلو يلا .

محمد ومنه ..حاضر يا بابا .

ثم بدلو ملابسه وجلسو لتناول الطعام مع ضحكاتهم وهزارهم مع بعض وانتهو .



دخلت منه الى غرفتها وراجعت على المحاضره طبعا يا جماعه طالبه متفوقه ..(مش زينا بنزاكر المحاضره اخر الشهر )هههه 

وذهب محمد للنوم .

عند أحمد رجع البيت وتناول الطعام وذهب إلى غرفته .

وكذلك منى أخته .

دخل احمد غرفته وتحدث مع هند لفتره طويله .فهى خطيبته ويحبها جدا فهى ابنه صديق والده المقرب ويحبها منذ فتره طويله ولذلك طلب يديها من والدها وصارت خطيبته .ولكن للاسف لا يعلم أنها لا تحبه ولكن تحب شهرت عائلته الغنيه ومكانتها فقط .



وانتهى من الحديث معها ثم ذهب للنوم .

عند هند..اخيرا قفل يا لهوى على االك وقال حبيبتى وقلبى بلا قرف الواحد بس مستحمل علشان فلوسو مش اكتر وهعيش ملكه .ثم ذهبت للنوم .



فى صباح يوم جديد استيقظت منه وارتدت ملابسها ثم غادرت إلى الجامعه..وكذلك محمد اخوها.

وصلت منه الجامعه والتقت بشهد.

شهد ..ازيك يا منونه اى عامله .

منه..تمام يا بنتى يلا علشان منتاخرش على المحاضره ونطرد.

شهد ..يلا بينا 

شهد وهى ماشيه اتخبطت فى بنت .

هند ..انتى مش شايفه يا هبله انتى .

شهد ..الهبله دى انتى .

وفجاه ضربتها هند بالقلم .

هند.. تبقى تعرفى بتتكلمى مع مين قبل ما تفتحى بقك انا هند سامعه 

وفجاه وجدت هند قلم نزل على وشها ولتفتت لترى من .

منه .انتى مين علشان تمدى ايدك عليها .قوليلى انتى. مين .هند قال ولا اعرفك قال هند .وايدكى تمدى ايدك مره تانى سامعه .والا ورب العزه المره الجايه هتشوفى ال ميعجبكيش ويكون اكتر من القلم سامعه .ثم ذهبت هى وشهد.



هند ..ازاى دى تمد ايديها عليا .وفجاه جاء احمد وأخبرته هند بكل ما حدث .وشاط من الغظب .



احمد بخبث .متقلقيش يا قلبى انا هخدلك حقك منها بس اصبرى بس .

هند بخبث ..لازم تعرف ازاى تمد أيدها عليا يا قلبى .

احمد .متقلقيش انا هوريكى هعمل اى.

عند محمد .ذهب إلى جامعته ودخل الجامعه ولكن لم تبدأ المحاضره فقرر للانتظار ولكن رأى شاب يضايق فتاه .



منى بخوف .ابعد عنى احسن ما تندم .

سالم..مش هبعد انتى ليا وبس سامعه.

منى ..انت اهبل ليك اى أبعد عنى واحسلك متقربش منى تانى.

سالم .انتى رفضتينى لما اعترفتلك بحبى وانا مش هسيبك غير لما تبقى ليا وهفضل وراكى ثم امسك يدها .



وفجاه وجد بوكس ينزل على وجهه ..

محمد..انت ازاى تمسك أيدها كدا .

منى ..لو سمحت ساعدنى بيحاول يقرب منى غصب عنى .

محمد..كمان يا واطى ونزل ضرب فيه حتى هرب .

محمد..انتى كويسه يا انسه منى.

منى .كويسه شكرا لحضرتك .

محمد..الشكر لله يلا علشان المحاضره هتبدا ثم دخلو إلى المحاضره..


                    الفصل الخامس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×